De Telegrof lijdt verlies

De krant van de Slapend Nederland Groep lijdt verlies:

TMG zag de omzet vorig jaar met ruim 15 miljoen euro dalen tot 577,2 miljoen euro. Dat kwam vooral door een verdere afname van de advertentie-inkomsten. Die lagen bij gedrukte media 13 procent lager dan in 2010 en namen bij de radiozenders met ruim 8 procent af. Het normale bedrijfsresultaat (ebitda) zakte met bijna 16 miljoen euro tot 62,5 miljoen euro. Telegrof

Bedrijven beginnen het eindelijk te snappen. Niet meer adverteren in het clubblad van de PVVD. Als je begint met het clubjes als WNL kun je winst wel op je buik schrijven.
Of je neemt het kinderclubje Hyves over, gaat ook goed. Iedereen die een beetje nadenkt heeft onmiddellijk zijn/haar account verwijderd.

Voor de geïnteresseerden: de TMG geeft ook De Gelderlander, De Limburger en het Brabants Dagblad uit. (zie reacties) Tevens hoeft u ook niet meer naar Sky Radio, Veronica en Classic FM te luisteren. Dat is ook allemaal van bruin rechts.

Lees ook even het stuk bij de NRC, je goochelt wat met cijfers en hopla, er ontstaat een tekort:

TMG maakte vanochtend bekend Sky Radio voor 44 miljoen te hebben afgewaardeerd. Het huidige meerderheidsbelang van 85 procent, aangekocht in 2006, stond in 2010 voor ruim 97 miljoen op de balans. Zonder de afboeking op Sky Radio zou TMG vorig jaar nog een nipte winst hebben gemaakt.

Volgens Trik is het “niet aannemelijk” om met een afwaardering op Sky Radio te komen, gelet op de “uitstekende groei van de luistercijfers” en de “enorme vermindering” van de licentierechten op de FM-frequenties.

9 gedachten over “De Telegrof lijdt verlies”

  1. *Vlag uitsteekt en vreugdesklompendansje doet*

    😆

    TMG kan wat mij betreft niet vroeg genoeg kapot gaan. En met kapot, bedoel ik dus volledig kapot. Het destructieve van deze organisatie, incl. de Telegraaf tak (m.n. Sjuul Paradijs/ Martijn Koolhoven), is walgelijk.

  2. >>>>Voor de geïnteresseerden: de TMG geeft ook De Gelderlander, De Limburger en het Brabants Dagblad uit.<<<<

    Klopt niet. Die zijn van Wegener. Ook noodlijdend, maar geen Telegraaf.

  3. De Telegraaf dacht dat in een populistische tijd ook een populistische toon moet worden aangeslagen en wijst daarbij naar de opkomst van clubjes als WNL of POWNED. Maar deze clubjes komen van 0 naar het punt dat ze nu hebben. De Telegraaf ging terug naar het punt dat ze nu hebben, omdat ze niet wilden inzien dat ook het populisme maar een beperkt marktaandeel heeft, en dat aandeel schijnt dus kleiner te zijn dan ze waarschijnlijk hadden gehoopt/verwacht. De visie van Sjuul Paradijs en zijn wakkere dagvodje op de samenleving, waarin de PvdA op de laatste benen loopt en de samenleving dus op de drempel van Wilders zegenrijk staat, strookt gelukkig niet met de werkelijkheid.. Hetzelfde als allemaal die PVV’ers die voor de verkiezingen in 2010 schreeuwden dat de PVV minstens 40 of 50 zetels zou halen, en uiteindelijk op 24 zetels terecht kwamen. Er is in die populistische hoek nogal sprake van oogkleppen, waarbij alles wat buiten het zicht valt niet bestaat. Later komen ze er achter dat die dingen dus wel bestaan.
    Ik heb het hier ook zien gebeuren, de café-eigenaar stond te blèren dat hij zo voor de PVV was en gaat nu failliet. Er komen nog wel klanten, maar als je zo van de daken schreeuwt dat je een radicaal standpunt inneemt, dan valt gewoon een groot gedeelte van je potentiele klandizie weg. Als ik in Brasschaat zou rondtoeteren dat mijn café de kas van de SP spekt, verwacht ik ook niet veel succes te hebben. PVV’ers overschreeuwen zichzelf vaak in hoge mate en de Telegraaf komt daar nu dus achter.

  4. @2 & @5
    Ik vrees dat iets te vlug geroepen wordt over de afwijzing van het populisme dat de Telegraaf verwoordt.

    De Telegraaf werd altijd gelezen door onder meer mensen die geïnteresseerd waren door beurscijfers en -analyses. Die berichtgeving is met de opkomst van internet niet meer nodig in een krant. Kranten lopen altijd achterop in het nieuws. Een andere groep waren relatief laagopgeleiden die eenvoudig taalgebruik wilden. Die mensen lezen tegenwoordig de gratis kranten Sp!ts en Metro.
    In andere kranten kun je nog wel eens een interessant artikel lezen, maar daar hoef je de Telegraaf niet voor te kopen.

Reacties zijn gesloten.