Zelfs het openbaar vervoer moet de banken dienen

Het lijkt een onooglijk bericht maar het roept allerlei vragen op.
Driehonderd miljoen voor verbeterde tramverbinding tussen Amsterdam en Amstelveen. De huidige lijn 51 is nogal storingsgevoelig en kan volgens het gelinkte bericht niet genoeg passagiers vervoeren.

Maar de ongelooflijke metrolijn de Noord-Zuidlijn mag dus niet doorgetrokken worden naar Amstelveen, waar hij als hij ooit afkomt toch vlakbij zou eindigen. Dat wordt te duur.
En intussen moeten wel hopen bus- en waarschijnlijk ook tramlijnen volgend jaar in het kader van bezuinigingen geschrapt worden in Amsterdam (en de andere grootste steden). Voor een fractie van het bovengenoemde bedrag.
Dit is namelijk een impuls voor “de Zuid-as”, de zuidelijke tak van de ringsnelweg om Amsterdam heen, waarheen – u raadt het nooit – alle… banken zijn verhuisd… De Zuidas kan volgens de VVD wel een “adrenalinestoot” gebruiken. Op uw en mijn kosten uiteraard.

2 gedachten over “Zelfs het openbaar vervoer moet de banken dienen”

  1. zou dat de reden zijn dat Bruin I niet graag in openbaar vervoer investeert?

    Charlie Aptroot ontpopt zich onbedoeld als krijmfijter

Reacties zijn gesloten.