PVV levert ons openbaar vervoer uit aan sharia-bankiers

Wilders neemt Israël alleen als voorbeeld, als het hem goed uitkomt. Terwijl in Tel-Aviv en Haifa gewoon gemeentebussen rondrijden, moeten Amsterdam, Rotterdam en Den Haag met alle geweld hun openbaar-vervoersbedrijven verkopen en door particulieren laten exploiteren.

Binnen- en buitenlandse voorbeelden tonen aan, dat privatisering van overheidsdiensten speculanten en profiteurs aantrekt. Er wordt niet meer geïnvesteerd en de veiligheid van de gebruikers wordt verwaarloosd. In Engeland laten de geprivatiseerde waterleidingbedrijven tot 40% van het leidingwater weglekken, omdat ze te beroerd zijn om de pijpleidingen te onderhouden. Maar van de profijten van aandeelhouders en de bonussen van incompetente directeuren lekt niets weg. Integendeel.

Geprivatiseerde trein-en trambedrijven veroorzaken grote ongelukken door gebrek aan coördinatie en onderhoud. Geïnvesteerd wordt er natuurlijk helemaal niet. Telkens moet de staat weer ingrijpen en bijspringen. Intussen gaan de prijzen van treinkaartjes naar astronomische hoogten. Maar goed, de PVV en de Europese Unie zijn het op dat punt helemaal met elkaar eens: Overheidsdiensten moeten worden verkocht.

De ironie wil, dat de consortia die op dergelijke privatiseringen ingaan, heel vaak met Arabisch oliekapitaal werken. Geheel sharia-conform. Immers, het is de moslim verboden, om met geld te woekeren. Investeren moet gebeuren in tastbare roerende of onroerende goederen. Eigenlijk een heel verstandig uitgangspunt. Het heeft in elk geval ervoor gezorgd, dat het sharia-kapitaal vrij ongeschonden uit de recente krisis tevoorschijn komt. Zeker als je het vergelijkt met dat van IJslandse speculanten en hun beleggers.

Omdat een normale belegger wel uitkijkt, voordat hij gaat investeren in verlieslatende openbaar-vervoersbedrijven met sterke vakbonden en veeleisende gemeentebesturen, ontstaat hier een kans voor “durfkapitaal”. Dat zijn (vaak) Britse ondernemingen, die erin slagen om in 5 jaar gezonde ondernemingen leeg te zuigen en vervolgens te vertrekken. We hebben dat in Nederland gezien bij de Pers Combinatie, bij voorbeeld.

Deze clubs werken voor een belangrijk deel met oliedollars. Sjeiks en prinsen uit Saoedi-Arabië en de Golfstaten tronen in hun Raden van Bestuur. Voor de lieve vrede met van Goudpruikje met Rutte en Verhagen, moeten Henk en Ingrid flinke prijsverhogingen dragen, als ze naar hun werk pendelen of de kinderen naar school laten gaan. PVV-stad Almere is één van de grootste slachtoffers van deze plannen.

En dacht u nu werkelijk, dat het door Wilders beoogde hoofddoekjesverbod in het openbaar vervoer een stap dichterbij komt, als dat wordt uitgeleverd aan vetgevreten oliesjeiks? De komende staking van ov-personeel tegen de door de PVV beoogde privatisering is dus (ook) een staking tegen de leugens van Wilders en zijn maffieuze non-partij.

12 gedachten over “PVV levert ons openbaar vervoer uit aan sharia-bankiers”

  1. Ik begrijp niet hoe er nog iemand vóór privatisering durft te pleiten, na alle mislukkingen op dat gebied. Zeker in het Verenigd Koninkrijk, maar ook hier.
    En nu wil men de gevangenissen weer gaan privatiseren…

  2. Helder verhaal en sterk betoog. Blijkbaar kunnen steeds minder mensen een onderscheid maken tussen algemeen belang en persoonlijk gewin.

  3. Je hebt helemaal gelijk, Huib.

    De Arabische Souvereign Wealth Funds (overheids investerings fondsen) gaan het zelfs nog gekker maken. Er is bijna 4 triljoen dollar (4.000 x 1 miljard) aan beheerd vermogen waarvan een groot deel van de Arabieren is… http://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign_wealth_fund#Largest_sovereign_wealth_funds

    Naar mijn inschattingen (n.a.v. gesprekken) hebben de Arabieren plannen om zeker ongeveer EUR100 miljard in Europa te steken in de komende vijf jaar. Aan de ene kant zal Wilders dat willen stoppen, en aan de andere kant is het een spagaat-situatie voor de privatiserings doelen. Het is aannemelijk dat het Arabische geld gewoon wordt gestopt in aankoop/uitbouw van bestaande commerciele bedrijven. SWFs investeren niet voor de korte termijn, ze zijn uitsluitend geinteresseerd in lange-termijn investeringen (als zijnde diversificatie t.o.v. hun eigen binnenlandse economie te bewerkstelligen).

  4. @Laurent, had ik toen gelezen hoed geschrokken de Engelsen waren toen ze na aantal treinongelukken hebben ontdekt dat de privatisering van de railway heeft tot bijna totale verwaarlozing van hun sporen en materieel geleid.

    Het is te gek voor woorden dat we overal het transport willen privatiseren. Dan gaat het zeker op achteruit.

  5. En zelfs het argument: “het MOET van Europa”
    (wat overigens in dit geval niet echt waar is, en waar de PVV altijd zo allergisch voor is),
    heeft de dwarsgebakken brownies niet wakkergeschud!
    😈

  6. Wat heeft de PVV hiermee van doen. jaren geleden is het streekvervoer al aanbesteed
    wie was er aan de regering CDA PVDA D66 dus daar hebben wij die aanbesteding
    aan te danken in het streekvervoer dus ik snap het verhaal hier boven niet helemaal.

  7. Nou laat ik toevallig geen PVV aanhanger zijn.
    Dus graag een normale discussie en niet meteen conclusies trekken.
    Maar ja de aanbesteding is al jaren terug begonnen en
    dat jij en degene die onder GJ reacties geeft (dus zonder naam)
    het vervelend vinden snap ik maar toen het streekvervoer werd
    aanbesteed waar was het stadsvervoer?

Reacties zijn gesloten.