Inmiddels bereikt nul van de vier FYRA-treinen nog Brussel…

…in plaats van een op de vier.
In België is men het zat: de FYRA mag niet meer rijden in België – al maakt het weinig verschil.
De bruine coalitiepartijen willen de klassieke verbinding tussen Amsterdam en Brussel terug, maar daar komt natuurlijk niets van want de commercieel directeur van godbetert Hispeed, zoals ze tegenwoordig de internationale verbindingen van de NS durven noemen, vindt het daarvoor nog te vroeg.
Lees en huiver.

9 gedachten over “Inmiddels bereikt nul van de vier FYRA-treinen nog Brussel…”

  1. De Belgische autoriteiten denken gelukkig nog aan de veiligheid van passagiers. Dat ligt anders in Nederland, waar volgens het neoliberale principe het de ‘eigen’ verantwoordelijkheid van de reiziger moet zijn of hij/zij een treinongeluk wil riskeren.

    Eerder schreef ik er in een andere functie een column over: Fier treinen of boemelen.

  2. Het is na de Betuwelijn, de HSL, en de nieuwe metrotunnel in Amsterdam het zoveelste overbodige en totaal mislukte megalomane project.

  3. @2:

    Zeker, en ik zou wel eens willen weten waar al dat geld is gebleven van de aanleg van dat nutteloze boeltje.

  4. Dat geld is zoals altijd in de verkeerde zakken gevloeid .Kijk alleen maar hoeveel er naar de diverse aannemers van de noord zuid lijn is gegaan ,vooral die duitse omdat dat de enige is die zo een project aan kan .Daar hebben ze goed van geproviteerd .

  5. @2 er zijn ook Amsterdammers die die nieuwe metrotunnel zien zitten. Sterker nog; pleiten om nog meer metro aan te leggen. En van mij mag dat ook, heel graag zelfs.

  6. @5 beter dan onder de grachten .. en eerst eens een cirkellijn om de stad , hoeft alleen nog maar tussen centraal station en de Dynamoweg aangelegen te worden , werkt bij het Londense metronet ook ideaal , volgens mij heeft Berlijn het ook .. en natuurlijk een metro naar schiphol ..

  7. Lees net een stukje dat het italiaanse bedrijf al jaren kampt met productie problemen op het gebiedvan techniek .Ook blijkt dit bedrijf aan amerika metro treinen geleverd te hebben die ook constand problemen hebben ,waardoor ook amerika al claims heeft lopen op dat bedrijf .En verder kampt deze firma met een grote schulden last ondanks een behoorlijk orderboek .Ook de winst van de afgelopen jaren schijnt tegen te vallen .Al deze problemen schijnen vooral te wijten te zijn aan verkeerd management en foute techniek ,en aangezien een van deze fabrieken op sicilie staat in palermo nog wel roept dat vragen op .

Reacties zijn gesloten.