“Geen sprake van structureel niet behandelen Holocaust op scholen”

Op de Kamervragen van de heren Wilders (PVV), Beertema (inderdaad, PVV), van Klaveren (alweer PVV) en Bosma (ook al PVV) waarom lessen over de Holocaust toch maar steeds worden aangepast of zelfs helemaal weggelaten om moslimleerlingen niet te kwetsen, antwoordde minister van Bijsterveldt (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) vandaag:

Uit de observatie dat één op de vijf geschiedenisleraren dit “weleens heeft meegemaakt” kan niet geconcludeerd worden dat het structureel en in algemene zin in het Nederlandse onderwijs moeilijk of zelfs onmogelijk is om de Holocaust in het onderwijs te bespreken, laat staan dat geschiedenisdocenten het onderwerp niet behandelen.

Verder liet de minister weten dat je docenten die door lastige leerlingen problemen ondervinden beter steun dan kritiek kunt geven en dat het soms aanvullen van lessen over de Holocaust met lessen over het Midden-Oosten niet hetzelfde is als de lessen aanpassen om ze “moslimvriendelijker” te maken.

Sorry Geert, toch geen sharia-infiltratie hier. 😛 (Tenzij onze ministers nu ook al de hele dag tequila plegen.)

7 gedachten over ““Geen sprake van structureel niet behandelen Holocaust op scholen””

  1. Als goed schoolmeester zou ik eerst beginnen over holocaust op communisten, andersdenkenden, vrijmetselaars, kunstenaars, zwakzinnigen, zigeuners en negers, de rest heeft al aandacht genoeg gehad.

  2. Abdul Alhazred Schreef:

    Als goed schoolmeester zou ik eerst beginnen over holocaust op communisten, andersdenkenden, vrijmetselaars, kunstenaars, zwakzinnigen, zigeuners en negers, de rest heeft al aandacht genoeg gehad.

    Je vergeet de Homo’s ,Jehovagetuigen en Russische krijgsgevangen

  3. Ook heel belangrijk is dat ze op school de aanzet tot deze holocaust behandelen, nml. dat door verderfelijke propaganda en ophitsing een bevolkingsgroep als totaal fout en economisch niet rendabel wordt weggezet en eigenlijk uit de samenleving verwijderd moet worden.

Reacties zijn gesloten.