Eigen Soeppoeder Eerst!

Sinds enige tijd verkoopt de firma Honig een nieuw product: Limburgse Aspergesoep. Het opmerkelijke is niet eens zozeer dat het zakje poeder slechts 0,5 procent asperges bevat, wat neerkomt op één vingerkootje asperge op anderhalve liter soep, maar dat exact hetzelfde product nog niet zo lang geleden aan de man werd gebracht als Franse Aspergesoep. Waarom? Wel, omdat een goede reclamemaker de tijdgeest haarfijn aanvoelt en dus beseft dat de Nederlander het anno 2011 helemaal gehad heeft met dat rare, vieze, onbetrouwbare buitenland.

Het weerspiegelt de comeback van de illusie als een verschijnsel dat bestaansrecht heeft. Met dank aan het kabinet-Rutte. Zo zou je het Ivo Opstelten-beginsel evengoed het ‘Henk Bleker-principe’ kunnen noemen. Al valt de allerlaatste grutto voor zijn voeten dood op de grond, dan nog verklaart de staatssecretaris zonder een spier te vertrekken dat het ‘gemiddeld genomen héél goed’ gaat met dit ernstig bedreigde beestje. Want zo voelt Henk dat nou eenmaal. Zoals hij zich ook boer voelt – maar het niet is.

Lees hele artikel op VN.nl

6 gedachten over “Eigen Soeppoeder Eerst!”

  1. wat dacht je van “Nederlandse Energie Maatschappij ” en de ” Hollands Nieuwe ” telefoon provider

  2. Jacqueline Wouters Schreef:

    Het was mij ook al opgevallen maar dat geldt voor meerdere reclames zoals die van kaas ineens was Fatima weg uit de tv reclame! http://www.youtube.com/watch?v=dRqC4DsYXH0

    Heel mooi voorbeeld en wat meer is, je kunt dit soort dingen uitstekend gebruiken om een bedrijf te boycotten.
    Ik koop geen Milner-kaas meer.
    Ik zou het helemaal niet erg vinden als er een “zwarte lijst” komt van bedrijven waar binnen de top/leidinggevenden lieden zitten met Wilders/PVV sympathieën.
    Dit soort bedrijven moet je gewoon boycotten.

  3. Nationalisme als nieuwe reclametrend was me nog niet opgevallen, scherp opgemerkt door bovenstaande kijkers. Zwarte lijst maken inderdaad, zoals #4 Henk voorstelt. Voortaan ga ik er even voor zitten als er reclame is.

  4. Valt me trouwens nog mee dat er geen Moslim-verdrijvende plakken spek op die “Dietsch deluxe ” van McD geplempt zijn …..

  5. Jacqueline Wouters Schreef:

    Ik moet zeggen naar mate dit soort Nederlandse propaganda reclames meer op tv verschijnen kan ik de producten van het Duitse Lidl zeer waarderen. De reclame makers van de AH maakt er soms ook een potje van neem nu alleen al de bedrijfsleider met zijn Nederlandse talige lied hamburgers??? http://www.youtube.com/watch?v=kcxf721iylM

    Dan is deze van de Lidl inderdaad leuker: http://is.gd/fZapDj
    Trouwns, de Lidl bie ons het een poar weekn bret op deur hat woarop stun dat er nait meer dan twei kinder in pand mochten. Het se veul klantn kost.

  6. Henk Veldman Schreef:

    Trouwns, de Lidl bie ons het een poar weekn bret op deur hat woarop stun dat er nait meer dan twei kinder in pand mochten. Het se veul klantn kost.

    Zeer treffend. Ik verwacht dat de nieuws, met kop “Echt Hollands” op TV, straks in deze natuurlijke taal zullen worden gelezen.
    Kan niet wachten om de mededelingen van de Premier op die manier te horen.

Reacties zijn gesloten.