Frauderen? bij het GVB-Amsterdam en de OV-chipkaart? hoe komt u er bij

Het is de meeste mensen in Amsterdam waarschijnlijk ontgaan. Dat het Gemeentevervoerbedrijf, waarvan bij referendum bepaald is dat het niet geprivatiseerd mag worden, “GVB” zonder lidwoord is gaan heten; niet meer als doel heeft het vervoeren van passagiers maar het maken van winst; en dat het een nieuwe directeur heeft, overgenomen van Merseyrail (jawel) en daarvoor van het succesnummer Prorail: drs. Bart Schmeink. Spreekt volgens zijn Facebookpagina Limburgs, Frans, Duits en Nederlands. FUNNNNNYYYY. Zeker als je “leiding hebt gegeven aan Merseyrail”. De man vangt 318.000 euro in deze functie bij het GVB, onder dit bedrag was “geen voldoende gekwalificeerde bestuurder” te vinden. O zo. Bestuurder. Leuk, zo’n woord in dit verband. Zitten de echte bestuurders verder op de nul- of de minlijn?

Het type heeft bestuurskunde en rechten gestudeerd en is voor zero tolerance tegenover voeten op de bank. Bekwaam, zeer bekwaam. Gekwalificeerd ook. Iemand die zelf even een tram kan gaan besturen of ontwerpen ofzo.

“GVB” moet miljoenen bezuinigen van Bruin I en tegelijkertijd is er door de toch niet direct onderbetaalde top aan miljoenen verduisterd volgens De Telegraaf. En weet u wat? Ik ben niet ongenegen de Telegraaf in dit geval te geloven. Het frauderende volkje is vervolgens naar de OV-chipkaartquango overgestapt en is er daardoor niet direct armer op geworden.

“De gemeente” eist opheldering, nog voordat De Telegraaf met zijn verhaal komt.

Aanvulling: Rolt hier de eerste kop? Indrukwekkend – het zou een betere indruk wekken overigens als er gewoon eens integere mensen in die posities zouden zitten. Maar ja, integriteit en (het invoeren van) de ov-chipkaart, dat bijt elkaar hoe dan ook.

2 gedachten over “Frauderen? bij het GVB-Amsterdam en de OV-chipkaart? hoe komt u er bij”

  1. Alle chauffeurs/ conducteurs, die ik tot heden over die OV-shitkaart sprak, vervloeken dat ding. Naar klachten luisteren de hoge heren/ dames niet. Veel van deze chauffeurs/ conducteurs voelen zich onbegrepen en ‘ongehoord’, kan ik wel stellen. Tjah, met een vlotte babbel hoor je (ook) veel.

    Dit los van het feit dat deze kaart er nimmer had mogen komen.

Reacties zijn gesloten.