Marokkaanse vernedering voor Wilders

Groter vernedering is bijna niet mogelijk. Venlo, dat is toch de stad van Geert Wilders, de Grote Blonde Lijder (GBL), de schrik van allochtoon Nederland, de verspreider van het Anti-Islamitische Woord over de Gehele Wereld? De stad waar ‘zijn’ PVV in 2010 met afstand de grootste partij werd?

(Ook) in Venlo is het van 19 t/m 21 februari carnaval. Ook Venlo heeft ‘zijn’ Prins gekozen.

Venlo koos Abbie Chalgoum tot Prins Abbie I.

Chalgoum? Klinkt niet erg Limburgs.

Nee, klopt.

Abbie Chalgoum is van Marokkaanse afkomst. Venlo heeft voor zijn jaarlijkse culturele hoogtepunt een Marokkaan (want twee paspoorten) als Carnavalsprins verkozen.

Chalgoum heeft Wilders ook al van harte uitgenodigd carnaval te komen vieren in Venlo. “ik als prins Carnaval, dan moet Geert in een boerka komen”.

Limburg is trouwens helemaal niet zo vijandig tegenover vreemdelingen als wel eens gedacht wordt. Abbie Chalgoum is er al de derde Marokkaanse carnavalsprins.

Vanmorgen om 8.10 uur zendt BNR een interview uit van Humberto Tan met Prins Abbie I.

31 gedachten over “Marokkaanse vernedering voor Wilders”

  1. zou leuk zijn als abbie als ‘practical joke’ zich tooit met een geert-pruik met daarop een grote bruine drol

  2. Venlo is ook niet meer of minder xenofoob dan de meeste andere steden in Nederland. Natuurlijk wonen hier genoeg idioten die om xenofobe redenen op Wilders hebben gestemd, maar die heb je wel in meerdere steden. De vraag is echter of de PVV hier zo hoog had gescoord wanneer Wilders bijvoorbeeld uit Meppel of Zwolle zou zijn gekomen. Veel Limburgers laten het in hun stemgedrag nogal meewegen dat het ‘emus van os’ is, het zit ook wel een beetje in het sentiment van ‘weej oét Limburg’ tegenover ‘zeej oét Holland’, sentimenten waar Wilders nogal op ingespeeld heeft. Overigens zie je dit stemgedrag wel in meer plaatsen. Roemer zal waarschijnlijk ook hoger scoren in Boxmeer dan landelijk. Zeker in het geval dat iemand niet uit het nieuws te slaan is, zullen velen nogal snel achter hun plaatsgenoot staan, zelfs wanneer de ideeen van die persoon nauwelijks bekend zijn bij die mensen.
    De belangrijkste carnavalsvereniging van Venlo, Jocus, discrimineert trouwens niet op afkomst of geloof, maar wel op portomonnee. Om prins te worden moet je een dikke poirtomonnee hebben en bij voorkeur een bekend stadsfiguur zijn. De kans dat een geslaagde kapitaalkrachtige Turkse ondernemer carnavalsprins wordt, is dan ook groter dan dat een werkloze bouwvakker uit de wijk Genooi dat zal worden. Meestal zijn het dan ook mensen uit de gemeentepolitiek of de voetbalvereniging die prins worden, mensen die veel geld betalen aan de carnavalsvereniging. Misschien dat het bij kleinere carnavalsverenigingen anders is.

  3. Een Marokkaan past zich aan en dit is een “vernedering voor Wilders”? In wat voor totaal ontspoorde belevingswereld leven jullie toch?

    Dit is juist eerder een overwinning voor Wilders. Helaas kan je dit niet inzien met die oogkleppen van haat op.

  4. @6 Er wordt hier niet gehaat, er wordt hier aan de kaak gesteld. Maar ja kritisch zijn is niet zo meer van deze tijd he, in Nederland.

  5. Samira Dounia Schreef:

    Dit is juist eerder een overwinning voor Wilders. Helaas kan je dit niet inzien met die oogkleppen van haat op.

    Och guttegut. Beetje kritiek & tegengas is al ‘haat’? Jouw Meester is toch voor Meningsuiting? 😥

  6. Tegengas? Waar is het tegengas dan? Totaal bizarre eigen gefabriceerde denkbeelden als waarheden publiceren. Waarom zou dit een vernedering moeten zijn voor Wilders? Het antwoord op deze vraag zegt meer over jullie dan over Wilders.

    Wat een waanzin wordt hier toch tentoongesteld.

    ‘” Jouw Meester is toch voor Meningsuiting? ”

    A. Wie is mijn meester volgens jou? Weer zo’n ontspoord denkbeeld.
    B. Wie beperkt jou in jouw meningsuiting dan? Leg eens uit Abdul

  7. #9 Klachten & vragen over moderatie en opinie van blog worden niet op prijs gesteld.

    Voor je verder miept: lees even regel G: `Iemand die hier pas binnenkomt en meteen regels/beleid ter discussie wil stellen kan direct vertrekken. Iemand die hier binnenkomt die direct begint met anderen aan te spreken over regels/beleid idem dito. Iemand die dit fascistisch/stalinistisch vindt mag dit best opschrijven van ons alleen niet hier.’

  8. Hoe in godsnaam, sorry, is dit mogelijk een marokaanse prinscarnaval??
    Natuurlijk begrijp ik als noordeling geheel niets van carnaval en zie het nog steeds als zuip en vermenigvuldig festijn. Maar dat terzijde. Dat ik Limburgers al helemaal niet begrijp mag nu wel helemaal duidelijk zijn.
    Voor die Marokaanse prins en alle marokanen in het bijzonder is het natuurlijk gweldig om In een streng katholieke gemeenschap de eerste man te worden binnen een van origine heidens feest wat door katholieken gebruikt wordt om de fastentijd af te sluiten. Dus met andere woorden een van geboorte moslim heult met de vijand!! Het moet niet gekker worden. Wilders geschokt? Ik denk dat hij krom ligt van het lachen. Ik discrimeer hier mee niet maar vraag mij af of het limburgse al begint af te geven naar de marokaanse gemeenschap?

  9. rein Schreef:

    Hoe in godsnaam, sorry, is dit mogelijk een marokaanse prinscarnaval??

    Gewoon, door jaarlijks op de 11e van de 11e om elf over elf uit de kandidaten te kiezen.

  10. @14 Het kán natuurlijk dat PVV-infiltranten de verkiezing hebben gesaboteerd om iets over islamisering te kunnen roepen. Maar gezien het ongetwijfeld beschikbare bier vermoed ik dat iedere stemgerechtigde gewoon op de kandidaat van zijn/haar keuze heeft gestemd. (Iets met kinderen, dronken mensen en de waarheid.) 😉

  11. Iedereen die denkt dat geloof (moslim of katholiek) tegenwoordig iets betekent in het huidige carnaval, heeft het mis. Het speelt net zo’n grote rol als bij een voetbalvereniging of de kanarieclub De mensen die zaterdagmorgen bij de Brand Buitengewone Buitenzitting aanwezig zijn, staan daar echt niet om de vastentijd af te sluiten, alhoewel het daar ooit in een grijs verleden wel om te doen zal zijn geweest. Of iemand moslim, katholiek of hindoe is, boeit verder ook niet, als hij maar uit de buurt komt waar de carnavalsvereniging vanaf komt en zich inzet voor de vereniging. Het was niet de eerste keer dat iemand die van oorsprong Marokkaans is, carnavalsprins is, en het zal ook niet de laatste keer zijn. Er doen toch ook Hollanders aan het zomercarnaval te Rotterdam mee? Gaat het er eerlijk aan toe bij die verkiezingen? Nou… sinds het CDA niet meer zo’n grote stempel op het verenigingsleven in Limburg drukt zal er wel iets minder handje-klap onder de tafel geregeld worden, maar dan nog, afhankelijk van de vereniging, maar vaak is het toch nog een centen-kwestie. Wie geeft de meeste pils weg…

  12. Als Amsterdammer met een vader uit de Mijnstreek Brunssum, mag ik meepraten over Carnaval. Dat “wij Katholieken” deze dagen gebruiken om ons te laven en ons stokje gebruiken onder goedkeuring van de buurvrouw en meneer pastoor is een leuke traditie en brengt vreugd in de kerk en dikke buiken met zich mee. Dat een Marokkaan kan feesten en mijn scepter kan zwaaien geloof ik direct. Maar die drank hé????
    dat magggggg toch niet……..Dus Prins Geert kan gaan roepen dat ONS volksfeest en ONZE cultuur wordt overgenomen door niet zuipende moslims die ONZE biercultuur naar de Filistijnen helpen.

  13. @5: “De belangrijkste carnavalsvereniging van Venlo, Jocus, discrimineert trouwens niet op afkomst of geloof, maar wel op portomonnee. Om prins te worden moet je een dikke poirtomonnee hebben en bij voorkeur een bekend stadsfiguur zijn. De kans dat een geslaagde kapitaalkrachtige Turkse ondernemer carnavalsprins wordt, is dan ook groter dan dat een werkloze bouwvakker uit de wijk Genooi dat zal worden. Meestal zijn het dan ook mensen uit de gemeentepolitiek of de voetbalvereniging die prins worden, mensen die veel geld betalen aan de carnavalsvereniging. Misschien dat het bij kleinere carnavalsverenigingen anders is.”

    Prins Abbie de Eerste zit niet bij Jocus, maar bij het alternatieve “de Vaegers” (of zoiets).

  14. Wat Harry schrijft over een grote bom geld mee te nemen is in grotere plaatsen meestal een vereiste.
    In kleinere plaatsen veel minder noodzaak.
    Toch, sorry ,heb ik mijn bedenken.
    Een karnavalsfeest is bij uitstek een katholiek feest.
    3 Dagen feest, en dan de vastentijd in.
    Op Aswoensdag gaat in mijn plaats, de raad van elf met prins naar de mis om een askruisje te halen.

  15. Vrienden!!!! De Islamisering van het Carnaval is in volle gang!!!! Dit bewijst nog maar eens dat ik gelijk heb. Stem PVV zodat ons carnaval gevrijwaard blijft van kotsende Halal vleesbrokken!!
    G.

  16. 23
    Klaas Post

    Ik heb niets tegen moslims of de islam.
    Ik heb het over de traditie van het karnaval.
    Nog een voorbeeldje.
    Het karnaval werd overspoeld met Nederlandse commerciele liedjes.
    In Limburg heeft men daar iets aan gedaan.
    Men heeft een eigen karnavals liedjes festival ontworpen.
    Dus geen inmenging van commercie van buitenaf, om de identiteit te bewaren.

  17. Ons gure land lacht weer licht
    Dat blijkt uit volgend bericht:
    in Venlo #PrinsAbbie
    als carnavalsrabbi!
    Een slag in Geerts zuur gezicht

    (twimmerick op @Johanschrijft)

  18. Wat een heibel over een wijkprins. Venlo kent wel meer dan 20 carnavalsprinsen waar Prins Abbie er een van is en hij is een echte Venlose jongen. De officiële prins is het dus niet. Weer eens het bewijs dat men boven de grote rivieren niets met de cultuur en historie van het carnaval afweet. EN GELIJK WILDERS MET CARNAVAL ACCOSIËREN IS DAN HELEMAAL BLEACHELIJK!!!!

  19. @27 Effe kijken , Zuipen ,hossen , neuken , en dan met een kater ter kerke , dat was toch karnaval …….

  20. # 27

    ” EN GELIJK WILDERS MET CARNAVAL ACCOSIËREN IS DAN HELEMAAL BLEACHELIJK!!!!”

    ben ik wel met je eens eigenlijk, daar doe je hem schadelijk mee tekort, een associatie met het open riool of met de beerput komt meer in de buurt.

  21. whowhaaaaaaaaa………….RFLOL………..fantastisch gewoon.
    Wilders gaat natuurlijk niet komen.
    Wat een aanfluiting voor de PVV

Reacties zijn gesloten.