Daarom gaat de NS, o pardon “NS” zonder “de”, een Schiphol Garantie instellen voor vijf euro extra:
De NS start volgende maand een proef. Voor 5 euro kunnen reizigers gebruik maken van de Schiphol Garantie Service (SGS) en krijgen ze reisadvies op maat om hun vlucht te halen.
‘Mochten zich onderweg storingen voordoen dan zorgen wij er voor dat je je vlucht alsnog haalt, of in het uiterste geval de kosten van een omboeking of zelfs de kosten van het ticket vergoed krijgt door NS’, stelt commercieel directeur van het vervoersbedrijf Hans Peters op de website van de NS.
Op het traject Amsterdam-Brussel, waar men de overstap op de Eurostar kan missen, is niets gepland. Sterker nog, er rijden al tijden geen treinen van “NS” meer op dat traject. En als je van Zaventem vertrekt of een ander vliegveld wordt er ook niets gegarandeerd.
Gewoon treinen op tijd laten rijden, “dat is niet meer van deze tijd” in D66-land.
Ik kan mij meerdere situaties voorstellen, waardoor een trein moet stoppen. Bijvoorbeeld een ongeluk op/ nabij een spoorwegovergang.
NS kan geen reis*garantie* geven hiervoor, aangezien men, mede wettelijk gezien, de veiligheid van reizigers ten eerste moet garanderen.
Hebben ze dit bedacht om de gemaakte onkosten van die OV-shit kaart fiasco (deels) op te vangen? Die klotekaart heeft onnodig miljoenen gekost, en was nota bene binnen no-time gekraakt.
Blijkbaar is het de NS gelukt om de wereld op zijn kop te plaatsen – nu moeten de reizigers/klanten betalen voor het feit dat de NS zijn dienstregeling niet kan handhaven.
Exit Rechtstaat.
dit is al heel lang aan de gang bij de posterij.
dat je al een postzegel plakt en dus al betaald hebt voor eht bezorgen geeft geen garantie dat het ook bezorgd wordt.
daarvoor moet je een verzekering er bij afsluiten..dan heb je pas recht van spreken als de post verdwijnt.
ik heb dat nooit begrepen..
stel dat je naar een bakker gaat en vraagt om een brood.. je legt je 2 euro neer op de toonbank.. hij doet het in de kassa en al naar gelang zijn pet die dag staat , krijg je een brood of niet.. dit is precies hetzelfde, maar DAT vind iedereen gek.
weg met die extra betalingen voor iets wat je al betaald hebt!
Even een feitje, altijd leuk in een factfree-maatschappij: vanaf Den Haag HS (te bereiken met een trein in pakweg een half uurtje) rijdt twaalf keer per dag een rechtstreekse trein naar Brussel. Vanaf december weer vanaf Amsterdam en een per uur.
Ander fact: ik ben een keer vanaf het slagveld van Waterloo (niets is leuker dan slagvelden bekijken, je bent daarna blij dat je leeft!) in de spits naar het noorden van Brussel gereden. Daar heb ik, afstand 20 km., precies anderhalfuur over gedaan! De slag bij Waterloo werd daar op de weg nagedaan. Dus ga nooit met een auto naar Zavetem (je zit geheid in de file, als je hem al weet te vinden door de derde-wereld-bewegwijzering van de Belgen), maar neem de trein. Vanaf Brussel rijdt die ook zeer frequent.
Ouwezeiken over de NS is makkelijk, als je de hoeveelheid treinen ziet die elke dag rijden, dan is dat een topprestatie. Ik moet regelmatig treinen van de DB overnemen in Bentheim, en die barsten van de vertragingen. En die Duitsers waren zo puncktlich…..
Ja, het feitje is dus dat er sinds december 2012 geen trein meer tussen Amsterdam en Brussel rijdt, en dat de verbinding voordien al gesaboteerd werd door frequente mysterieuze uitval van materieel, waar in tegenstelling tot over de FYRA nooit geschreven is in de gangbare media. Wat wilt u betogen, Mark?
@Arnold, dat we “Europa” reeds actief tegenwerken door treinreizen naar Brussel te doen saboteren?