Twee varkens stelen deze week de show langs de weg dankzij een gulle sympathisant van Varkens in Nood en het bedrijf Clear Channel. De varkens zijn te zien op een 90m2 groot digitaal scherm langs de A5 en op billboards in het centrum van Amsterdam.
Gulle sympathisant
Een gulle sympathisant van Varkens in Nood en het bedrijf ClearChannel hebben de advertentie mogelijk gemaakt. Directeur Hans Baaij: “Normaal gesproken is een advertentie ter waarde van € 25.000 voor ons als stichting een onhaalbare kaart. Dit is dus een unieke kans om mensen bewust te maken van de erbarmelijke leefomstandigheden van varkens in de vee-industrie. Hopelijk weten we veel automobilisten te raken met deze campagne.”
De hoofdrolspelers
In de campagne staan twee varkens uit de vee-industrie centraal. De dieren staan in een donker hok achter roestige tralies. De varkens kijken de automobilisten indringend aan. De beelden komen uit de gangbare vee-industrie.
Miljoen mensen zien boodschap
Langs de A5 tussen Amsterdam en Schiphol passeren dagelijks 125.000 mensen. In de stad zien ongeveer 25.000 mensen per dag de videoschermen in Amsterdam. Over de hele week gaat het om meer dan 1 miljoen mensen.