Tot nu toe kunnen kortingkaarthouders voor een deel van een traject een papieren kortingskaartje kopen voor het traject dat buiten de spits valt. Per 9 juli is deze mogelijkheid uitgesloten. Dan betaalt men altijd vol tarief, al stapt men een minuut voor het eind van de spits in.
Het was al een schandaal dat “NS” zijn handje extra ophield voor het verkopen van een kaartje aan een loket, nu wordt er voor een eenmalig trajectkaartje een euro extra in rekening gebracht. Zakken dienen gevuld van met belastinggeld opgezette “ondernemingen”.
Een protest dat uiteraard als te laat komend zal worden bestempeld.
Ten hoogste horen we later weer dat Kamerleden GESCHOKT zijn over hoe de NS, pardon, “NS”, reizigers poten uitdraait. Maar ja, niets aan te doen, zelfstandige onderneming, nietwaar? (Wat doet PvdA-apparatsjik Alders aan het hoofd van ProRail als NS en ProRail weer zouden worden samengevoegd?)
Wat doet PvdA-apparatsjik Alders aan het hoofd van ProRail als NS en ProRail weer zouden worden samengevoegd?
Wat dacht u ? Zakkenvullen, graaien, snaaien, liegen en bedriegen als volledige dagtaak natuurlijk!
Hoe openbaar is het vervoer nog als alleen mensen van wie de persoonsgegevens bekend zijn voor de standaardprijs kunnen reizen en de annoniemen(of toeristen)alleen met toeslag?
Duif, er is geen anonieme ov-kaart. Die dingen kun je namelijk niet contant aanschaffen.
Verkopers (winkels) die ik sprak (4-tal), verbazen zich ook nogal over dit soort misleiding van de klant.
Daarbij, Arriva (GR) vertikte het eerder om kaartmachines te activeren/ repareren. Hun eigen personeel (6-tal; incl. baliemedewerkers) spraken er schande van, los van het feit dat zij de volle lading klachten over zich heen krijgen en kregen over dit soort wangedrag.
Die ov-kaart had er nimmer mogen komen. Mede omdat het, nota bene wereldwijd, bekend was dat die chip (Mifare) zich heel gemakkelijk liet kraken. Voor de opvolger zal dat t.z.t. ook het geval zijn.
Een ‘schadepost’ die men al heeft geaccepteerd, nota bene.
Voorheen reisde ik best wat af (trein/ bus vooral); zeker voor zo’n 200 Euro op jaarbasis. Ik vertik het nog steeds om die kaart aan te schaffen. Ik wacht wel af op de volgende gekraakte kaarten. Fuck ‘em.
Aanvulling:
…”Die dingen kun je namelijk niet contant aanschaffen of opladen.”