Pim Fortuijn vond al dat openbaar vervoer uitsluitend door tuig gebruikt werd, daarom heeft hij ook het prachtige idee van de studenten-ov-jaarkaart bedacht, konden ze er zelf kennis mee maken.
Maar zoals onder Seyss-Inquart bus- en tramlijnen allengs kwamen stil te liggen weet ook kabinet Bruin II (laten we eigenlijk strikt zijn, Seyss-Inquart was Bruin I) opruiming te houden onder het openbaar vervoer in de grote steden. Ooit hadden liberale stadsbesturen daar gemeentelijk openbaar vervoer ingesteld maar de VVD en zijn satellietpartijen vinden dat niet meer nodig.
Wat resteert wordt ook nog fors duurder. Dat zal ze leren.
Bruin kabinet laat doek vallen over grootstedelijk openbaar vervoer
15 gedachten over “Bruin kabinet laat doek vallen over grootstedelijk openbaar vervoer”
Reacties zijn gesloten.
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat alleen ons seurt mensen zich nog vrijelijk kan bewegen. De rest blijft maar gewoon thuis.
En weer worden de zwakkeren getroffen.
Maar de stadsregio zet wel heel Rotterdam vol met digitale info/haltepalen. Vreemde manier van bezuinigen.
Truc van Kabinet,
2 derde deel van vervoer afschaffen,vééél duurder maken en dit allemaal om te zorgen dat eventuele ,door het kabinet reeds beroofde, armlastige demonstranten op 19-09 Den Haag niet meer kunnen bereiken om te komen demonstreren. Hieronder gestapeld weergegeven:
omdat ze
a) In de nieuwe files staan,dit vanwege te weinig trams.metro’s,treinen en bussen .
b)Het vervoer naar het plein niet meer kunnen betalen omdat ze al stapel slachtoffer zijn.
c)Geen bus beschikbaar is omdat alle ex stadsbussen al in Afghanistan rijden als NL hulpproject.
TIP VOOR DE HELAAS BINNENKORT WERKLOZE OPENBAAR VERVOER.MEDEWERKERS,LEEN U BUS OP 19-09 1 DAGJE VAN U BAAS ,OM IN HEEL NEDERLAND GRATIS DEMONSTRANTEN OP TE HALEN ALS EEN SOORT PROTESTACTIE.
LOOP ZELF OOK MEE NADAT JE JE BUS VOOR ENKELE DAGEN OP DE GOUDEN KOETS ROUTE PARKEERT EN NATUURLIJK JE SLEUTEL KWIJTRAAKT…DE TANKS OM ZE WEG TE SCHUIVEN ZIJN AL VERKOCHT DUSSS
Tja, en die dure scootmobielen wordt de minder ter been zijnden ook al misgund door de geprivatiseerde zorg. Gouden tijden dus voor de welgestelden die per liefdadigheid via SBS iets terug kunnen aanbieden voor de sukkelaars.
Abdul Alhazred Schreef:
Schootmobielen worden al niet meer vergoed in Den Haag …
Hoe is het Mogelijk dat voor het bezuinigen van 120 miljoen de tarieven en 15% omhoog moeten en 2/3 van de lijnen moetenworden opgeheven. Op een omzet van meer dan een miljard levert een tariefverhoging tenminse 150 miljoen op…… Als je met waanbeelden de publiek opinie wil beinvloeden dan zal je waarschijnlijk succes hebben. De vraag is of de verkondiger van zulke onzin wel het vertrouwen verdient van de burger… Die betaald immers voor het gezamenlijke pakket aan voorzieningen in nederland, waaronder het ov. Er moeten keuzes gemaakt worden, wil iedereen dat svp accepteren. Dit graag zonder drama en de nodige sterke verhalen.
Joop Schreef:
Omdat niet 1/2 à 2/3 van *alle* lijnen wordt opgeheven, maar voornamelijk in de grote steden. Bovendien zou ik er in deze armlastige tijden niet op gokken dat een tariefsverhoging per definitie tot meer winst leidt (in dit geval: compensatie voor het feit dat Schultz had verwacht 6x zoveel aan de aanbesteding te verdienen).
zie tevens: http://nos.nl/artikel/264599-halvering-buslijnen-grote-steden-dreigt.html
Joop Schreef:
Die “verkondiger” is door de vervoersbedrijven ingeschakeld om uit te rekenen waar ze in Jupitersnaam de ontbrekende 100 miljoen vandaan moeten halen en niet om er een dramaverhaal van te maken. Als burgers ergens hun vertrouwen door geschonden moeten voelen, is dat door een minister die zich 100 miljoen te rijk gerekend heeft.
Rechts Nederland likt er zijn vingers bij af!
Aan de reakties in de Telegraaf te zien wordt Schultz niet echt blijmoedig afgevingerlikt. 😛
Ik snap dat niet Henk en Ingrid moeten juist blij zijn. Hebben ze meer straat voor hun auto.
jvdheuvel Schreef:
Henk heeft er de smoor over in , want straks moet ie opoe ophalen bij haar verjaardagsbezoeken , en Sjonnie kan niet meer met de bus naar school ( en zo’n kind laat je toch niet fietsen , straks krijgt ie weer last van zijn Astma )
De overheid is momenteel zeer druk bezig met enkele projecten, voor een ‘kastje in de auto’. GPS/ betalen per gereden kilometer/ blabla
Vreemd genoeg moest ik dit, een paar dagen terug, uit een Amerikaanse (online) krant vernemen, volgens mij NYT. Niets hierover in de NL media. Te druk met Wilders & (vooral) twitter? Tjah…
Niet zo heel gek dat ze vasthouden aan deze zotte “bezuinigingen”. Over een paar jaar krijgen we waarschijnlijk ook weer fietsbelasting: met i.p.v. een dynamo voor de verlichting, een GPS module in het stuur. Extra belasting voor slijtage rubberbanden, want milieuvervuilend.
Ov-shitkaart
Kastje in de auto
De “slimme” meter, in de meterkast (NL mag den Heere op blote knietjes danken dat weigering *niet strafbaar is geworden*)
De overheid ‘achter’ de voordeur. Henk en Ingrid willen dit zo graag.
Nog even en ik ga emigreren.
Marcy Schreef:
Even nagezocht hoe dat ook al weer zat:
“In 1898 kwam de eerste landelijke fietsbelasting. Deze wet bleef tot 1919 in werking. In 1924 werd opnieuw fietsbelasting geheven en wel door middel van het belastingplaatje. Aanvankelijk moest hiervoor drie gulden betaald worden, later een rijksdaalder. Dit plaatje moest goed zichtbaar aan de fiets worden bevestigd of op de kleding worden gedragen. Werklozen kregen het belastingplaatje gratis. Maar dan wel een plaatje met een gaatje erin. Met zo’n plaatje mocht je niet op zondagen en andere feestdagen rijden. Personeelsleden van buitenlandse ambassades kregen ook een gratis plaatje, maar dan voorzien van een sterretje.”
http://fietsen.web-log.nl/fietsen/2006/02/fietser_fietsbe.html
Die laatste zin bergt zó veel mogelijkheden in zich dat ik even geen keus kan maken. 😆
.
Marcy Schreef:
Gebeurt ook wel eens andersom, nl. Amerikanen die van *mij* moesten horen over de “The Hague Invasion Act” en dat vaak in eerste instantie niet eens geloofden, want zoiets doe je niet met een bondgenoot. Daar bleek dus in de media extreem (en waarschijnlijk expres) weinig aandacht aan te zijn besteed.
Marcy Schreef:
Daar werd ik ook al op geattendeerd door een Amerikaanse vriendin; ik meende dat het een artikel was over dat kastje van Camiel Eurlings dat niet doorgegaan is, maar misschien heb ik te oppervlakkig gelezen.