Op Krapuul wordt er vaak aandacht besteed aan hoe de media en de politiek werken en met de waarheid omgaan, elk heeft zijn eigen werkelijkheid die niets met de echte werkelijkheid te maken heeft. Een hype is zo geboren als het in de krant verschijnt of op TV wordt besproken of getoond. Politici die op het juiste TV-moment de ‘juiste’ vraag stellen met genoeg drama krijgen alle aandacht die ze willen. Of het wel of niet waar was of wel of niet terecht, doet er allemaal niet toe. Als het geschreven staat in de kattenbakbodem van morgen is het waar, als het getoond wordt op de flatscreen is het waar.
Eindelijk is er nu eens een omroep die zich er mee bezig gaat houden vanaf morgen en ja het is zo’n verfoeide publieke omroep, die maar moet verdwijnen, inkrimpen, om vooral te voorkomen dat dit soort programma’s worden gemaakt. Maar voorlopig zijn ze er nog!
Medialogica is in 2012 het ‘grand dossier’ van Argos-TV, de televisietak van de gezamenlijke multimediale onderzoeksjournalistieke redactie van HUMAN en VPRO.
De eerste uitzending zal gaan over de ’terreur’ in Gouda, waar straatterroristen de glijbaan insmeerden met chocolademelk en waarvoor Wilders het leger wilde inzetten. Gouda herkende zich totaal niet in het door de Telegraaf en de rest van de media neergezette beeld en toch reed de mediatrein denderend door, waar of niet waar.