Het NRC Handelsblad had donderdag op de voorpagina een statement staan. Er stonden 14 redenen waarom je geen geld zou geven voor de hongersnood in de Hoorn van Afrika. Daarna stond er één reden waarom je wel geld zou moeten geven.
Zoals het de hedendaagse mens betaamt, is het geheel van de ironie totaal voorbij gegaan aan de gemiddelde lezer en is NRC gebrandmerkt. Want men leest niet meer (ook binnenin de krant scheen nog genoeg tekst te staan over het drama), men denkt niet meer na en men begint gelijk te krijsen.
Als je in een krant 14 vreselijke, onbenullige, lullige redenen die je op elke verjaardag hoort om niet te geven zet en daarna één hele goede reden om wel te geven, wat zou dan de bedoeling geweest zijn? Nou?
Wel geven
1. In Somalië sterven honderden mensen per dag. Zonder voldoende hulp loopt dat aantal snel op. Tienduizenden kinderen worden door gebrek aan goed en voldoende voedsel in hun psychische en fysieke ontwikkeling geremd. Zij dragen de erfenis van deze hongersnood voor altijd met zich mee. Aan al die goede redenen om niet te geven, kunnen de hongerenden niks doen.
Kortom, Nederlandse lezer, #grote fail
het moet toch maar eens uit zijn met die aflatenhandel. al die goede doelen zijn zo corrupt als de pest. Als ze nou eens een tv programma opzetten waarbij een honderdtal mensen in somalie echt iets doen, dan heb je er al meer aan dan aan linda de mol die de grote “barmhartige samaritaan-show” opzet.
Het is zeer slecht gesteld met de menselijkheid in de wereld.
Je hoort dit soort reacties niet alleen in Nederland hoor.
Als ik aan Linda de m denk dan denk ik aan ver-commercialisering van het goede doel.
Kan nooit de bedoeling zijn geweest..
Veertien redenen om te genven. En één om dat niet te doen: http://www.mindz.com/profiles/boisevain/blog/17868/Veertien_redenen_om_te_geven#.Tj2w67uPTSw.twitter