De altijd razend druk bezette spoorverbinding Amsterdam-Brussel is wegens overmatig succes sinds 9 december jongstleden afgeschaft. Openbaar vervoer dat druk gebruikt wordt, dat kan natuurlijk niet. Mensen die van Amsterdam naar Brussel wilden moesten maar de FYRA nemen of anders de Thalys, niet de trein die ook in Dordrecht en Mechelen stopt (Leiden werd om duistere redenen al jaren overgeslagen). O, en Den Haag niet te vergeten, toch een niet geheel onbelangrijke plaats in Nederland. Opschieten, er moet doorgereden worden, dat Den Haag slaan we over, evenals de (andere) oude hoofdstad van Holland en het aartsbisschoppelijk centrum van België.
Juichend kon gemeld worden dat maar liefst een op de vier FYRAtreinen die uit Amsterdam vertrokken ook echt Brussel haalden. Wie twijfelde er nu nog aan de zegeningen van verzelfstandiging, aanbesteding, deregulering, splitsing van beheer en uitvoering van diensten? Bij zo’n topprestatie!
De gemeente Den Haag wil nu zelf een spoorverbinding met Brussel instellen. Als Leiden en Amsterdam nou even meedoen, wie weet komt er dan een drukke treinverbinding Amsterdam – Leiden – Den Haag- (…) Brussel Zuid.
De vooruitgang!
Ik weet niet of het wel naar Amsterdam doorgetrokken kan worden , in Den Haag heeft men nogal negatieve ervaringen met Amsterdammers in HTM materieel 😉 , Maar via Leiden door naar Haarlem , ( doen je tegelijk twee van de mooiste stations van Nederland aan .. dat moet wel kunnen … 😉
Zou het toeval zijn dat sinds Van Aartsen (ook VVd) burgemeester is Den Haag haar aantrekkingskracht kwijt is voor internationaal georiënteerde mensen en daarom er geen gewone treinen meer rijden tussen Den Haag en Brussel?
@1: “Maar via Leiden door naar Haarlem , ( doen je tegelijk twee van de mooiste stations van Nederland aan”
Lang niet meer geweest zeker, in Leiden?
Hollands spoor en Haarlem bedoelde ik , Leiden is een van die stations waarvan je de architect aan een van zijn eigen stalen binten vast zou moeten binden en minstens een week op de tocht laten rondslingeren