Frans Weekers’ (VVD) campagne betaald door, ja door wie eigenlijk?

In Limburg voert staatssecretaris Frans Weekers van Financiën (VVD) een intensieve herverkiezingscampagne. Maar wie al zijn financiers zijn, weet de bewindsman niet.

Duurste onderdeel van de campagne is een 35 meter hoge reclamezuil – een van de hoogste van het land – langs de A73 bij Roermond. Vanaf die plek roept Weekers iedereen al twee weken op om morgen op hem te stemmen. De kosten voor de mega-billboard bedragen zo’n 5.000 euro (3.000 huur, 2.000 doek). (NRC)

Na enig navragen blijkt het geheel mogelijk gemaakt te worden door Jos van Rey, Eerste Kamerlid, wethouder in Roermond- en vastgoedmiljonair. Die een van zijn veroordeelde vrienden zo ver heeft gekregen om het bord met de reclame mogelijk te maken.

Frans Weekers weet van niets, dat is niet nieuw, weten wij op Krapuul. Frans weet niet zoveel, maar zit wel van een vorstelijk salaris – van onze belastingcenten – staatssecretaris te spelen in Den Haag.

Zou Weekers dit moeten willen? Dat mensen als Van Rey en Piet van Pol (beide zijn beschuldigd van belangenverstrengeling en de laatste is veroordeeld voor het aannemen van steekpenningen toen hij wethouder was) reclamemogelijkheden voor hem betalen. Of is dat usance bij de VVD en wordt er niet van opgekeken? Ons kent ons en vrinden benne vrinden?

 

1 gedachte over “Frans Weekers’ (VVD) campagne betaald door, ja door wie eigenlijk?”

Reacties zijn gesloten.