Elk zwakbegaafd rund kan bedenken dat het geen goed idee is om een systeem waar alles met alles samenhangt als de Nederlandse Spoorwegen op te splitsen in een serie onafhankelijke bedrijven, alleen minister Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus kan dat niet, en wil verder gaan met het privatiseren van stukjes spoorlijn.
Misschien is dit een gevolg van het feit dat ze het grootste deel van haar hersencapaciteit nodig heeft om haar eigen naam te onthouden.
Simpele geest er aan, dus.
Indertijd in 1917 hebben ze twee grote spoorwegmaatschappijen met elkaar laten fuseren. Reden, te grote versnippering en rare concurrentiestrijd. Gaan we dat nu weer krijgen?
Wat er had moeten gebeuren is het volgende: NS had zich moeten delen in NS-Intercity (voor sneltreinen) en NS-Regio (stoptreinen). Die laatste met zo weinig mogelijk management. Regio had hetzelfde kunstje kunnen uithalen als Arriva en Veolia. Deze bedrijven kunnen alleen bestaan door zo laag mogelijke salarissen uit te betalen, zonder normale vergoedingen, met een bazen-CAO. Dan lukt het.
Hopen maar op een nader kabinet…..
een ander kabinet, bedoel ik. Overigens, de opsplitsing in Regio en gewoon net werkt goed in Duitsland. Daar heb je DB-regio.
Toch heeft ze een redelijk indrukwekkend CV.
Dom, ik weet ’t niet, eerder opzettelijk verantwoordelijkheden afschuiven, iedereen een gun, zoek ’t zelf maar uit en na ons de zondvloed…..zoiets?
Ook is het lastig om in je luxe Haegse leventje voor te stellen hoe het is als je tussen Zwolle en Groningen heen en weer moet reizen en je bent aangewezen op een prijsvechter die goedkoop kan tuffen omdat de machinist wordt onderbetaald en het onderhoud voorlopig effe op spoor 13 is geschoven.
Maar daar zal dan wel weer een klachtengeschillencommissie voor in het leven worden geroepen die dat allemaal handig moet wegwerken.
Ik ben lang genoeg voor mijn werk afhankelijk geweest van een geprivatiseerd k-lijntje waar de trein drie keer per week uitviel om te weten dat nog verder privatiseren een heel slecht idee is.
Conclusie: mevrouw de minister wil de maximumsnelheid op het spoor omlaag.
#7 en minder treinen over wissels laten rijden
Een idee van NS en Prorail samen wat wordt ondersteund wordt door mevrouw M. SvH-MG
Kan iemand mij uitlegen waarom ik er als reiziger beter van wordt als één groot traject met één aanbieder wordt opgedeeld in 10 kleine trajecten met ieder één aanbieder per deeltraject? Volgens mij wordt het alleen maar duurder . . .
@9 nee kannie
stem dus op de SP!
De minister is niet met de reiziger bezig maar met haar politieke agenda. Ze moet beseffen dat ze demissionair minister is. Haar past dus bescheidenheid. Wat de SP betreft wordt er dus niets verder vermarkt!
http://goo.gl/qrNjL