Nou, we zitten eraan vast, het point of no return is bereikt, om maar eens in luchtvaarttermen spreken, we schaffen alvast acht Joint Strike Fighters aan die in 2019 dan hopelijk ook echt zullen kunnen vliegen zonder al teveel problemen. Want dat was een jaar geleden nog steeds niet echt het geval. Maar een zusterbedrijf van AnsaldoBreda, de fabrikant van de Fyra, gaat een deel van de productie voor haar rekening nemen, dus daar hoeven we ons verder geen zorgen over te maken.
Als die problemen tezijnertijd niettemin zullen opduiken zit Jeanine Hennis, die vandaag trots tekende voor deze overeenkomst, naar alle waarschijnlijkheid al hoog en droog met haar welgevormde bips op diverse lucratieve commissariatenzetels. Zo hebben we ook nooit degenen die verantwoordelijk zijn voor de fiasco’s van de Betuwelijn, de HSL of de Fyra ter verantwoordig kunnen roepen. De genieën achter de privatisering van de zorg, woningcoporaties en de NS zijn allen reeds ook sinds lang uit het zicht verdwenen. Zo gaat dat in bestuurdersland. Jij regelt even het een en ander voor je vrinden, maakt dat je op tijd wegkomt en haalt vervolgens voor tonnen per jaar commissariaten en bijbaantjes binnen..