Sinds enige tijd verkoopt de firma Honig een nieuw product: Limburgse Aspergesoep. Het opmerkelijke is niet eens zozeer dat het zakje poeder slechts 0,5 procent asperges bevat, wat neerkomt op één vingerkootje asperge op anderhalve liter soep, maar dat exact hetzelfde product nog niet zo lang geleden aan de man werd gebracht als Franse Aspergesoep. Waarom? Wel, omdat een goede reclamemaker de tijdgeest haarfijn aanvoelt en dus beseft dat de Nederlander het anno 2011 helemaal gehad heeft met dat rare, vieze, onbetrouwbare buitenland.
Het weerspiegelt de comeback van de illusie als een verschijnsel dat bestaansrecht heeft. Met dank aan het kabinet-Rutte. Zo zou je het Ivo Opstelten-beginsel evengoed het ‘Henk Bleker-principe’ kunnen noemen. Al valt de allerlaatste grutto voor zijn voeten dood op de grond, dan nog verklaart de staatssecretaris zonder een spier te vertrekken dat het ‘gemiddeld genomen héél goed’ gaat met dit ernstig bedreigde beestje. Want zo voelt Henk dat nou eenmaal. Zoals hij zich ook boer voelt – maar het niet is.
Lees hele artikel op VN.nl
wat dacht je van “Nederlandse Energie Maatschappij ” en de ” Hollands Nieuwe ” telefoon provider
Jacqueline Wouters Schreef:
Heel mooi voorbeeld en wat meer is, je kunt dit soort dingen uitstekend gebruiken om een bedrijf te boycotten.
Ik koop geen Milner-kaas meer.
Ik zou het helemaal niet erg vinden als er een “zwarte lijst” komt van bedrijven waar binnen de top/leidinggevenden lieden zitten met Wilders/PVV sympathieën.
Dit soort bedrijven moet je gewoon boycotten.
Nationalisme als nieuwe reclametrend was me nog niet opgevallen, scherp opgemerkt door bovenstaande kijkers. Zwarte lijst maken inderdaad, zoals #4 Henk voorstelt. Voortaan ga ik er even voor zitten als er reclame is.
Valt me trouwens nog mee dat er geen Moslim-verdrijvende plakken spek op die “Dietsch deluxe ” van McD geplempt zijn …..
Jacqueline Wouters Schreef:
Dan is deze van de Lidl inderdaad leuker: http://is.gd/fZapDj
Trouwns, de Lidl bie ons het een poar weekn bret op deur hat woarop stun dat er nait meer dan twei kinder in pand mochten. Het se veul klantn kost.
Henk Veldman Schreef:
Zeer treffend. Ik verwacht dat de nieuws, met kop “Echt Hollands” op TV, straks in deze natuurlijke taal zullen worden gelezen.
Kan niet wachten om de mededelingen van de Premier op die manier te horen.