Manipulatie

Reactie op: Klantmanagers en werkcoaches die psycholoogje spelen

Ja, goed artikel. Het gaat nog verder. Als blijkt dat je door de spelletjes van deze klantmanagers heen kijkt, (eerste gesprekken complimenten geven om vertrouwensband aan te gaan, maar je gaat niet in op die complimenten, – bv: je hebt een uitstekend cv en zegt gewoon ja, ipv o, dank je! – dat weet je zelf ook wel, je eigenwaarde is niet afhankelijk van andere mensen en hun mening over jou) kunnen ze verbaal heel agressief worden en oordelen over jou vellen met meerdere collega’s erbij.

Je houding raar is bijvoorbeeld, je bent raar, zogezegd. Als je de reden vraagt, zeggen ze dat iedereen dat vindt en waarschijnlijk hopen ze dat je flink uit je dak gaat, zodat ze je kunnen korten of zich machtig voelen. Ja ik begrijp zelf ook dat mijn houding vreemd is, ik voel mij niet op mijn gemak, in mijn veiligheid aangetast, verbaasd over de duistere kant van je medeburger, en onvoorstelbaar teleurgesteld in het systeem. Ik heb een sensitieve antenne die bij niet-oprecht contact opspeelt en daardoor ben ik inderdaad mezelf niet meer. Maar ja, dat ga ik niet zeggen natuurlijk. Hoe meer je zegt hoe meer er tegen je gebruikt wordt. Er zat iemand in de groep die vertelde vanwege over-kwalificatie afgewezen te zijn op een sollicitatie, die werd even flink apart genomen, en kwam lijkbleek terug.

Het is gewoonweg onbeschoft die oordelen, leken die zelf niets  meegemaakt hebben. Ik heb oprecht medelijden met ze, want karma bestaat echt. Als je zo met je medemens omgaat kan je heel wat shit op je pad verwachten.  Goed dat hier een artikel over geschreven is want het is ontoelaatbaar en men moet stoppen om zo met mensen om te gaan.